Przejdź do głównej zawartości

Dwór cierni i róż - Sarah J. Maas

Maas! 
Mamy do pogadania, moja droga. Nie spodziewałam się tego po Tobie, zwłaszcza, że dopiero się poznałyśmy. A ty? Co ty zrobiłaś z moim sercem? Bezceremonialnie mi je zabrałaś! To niedopuszczalne.

"Dwór cierni i róż", pierwsze spotkanie, kilka stron... Co Ty sobie myślałaś pisząc tą książkę? Myślałaś, że będzie więcej takich naiwniar, które pokochają twój perfekcyjnie dopracowany świat? Czy uważałaś, że ta cała Feyre zdobędzie swoich zwolenników? No i ten cały motyw "Pięknej i Bestii"? Myślałaś, że to wypali? 

Jeżeli tak, to miałaś cholerną racje! Dałaś czadu dziewczyno i gdy tylko przeczytałam pierwszy tom musiałam sięgnąć po drugi! Mistrzostwo. Główna bohaterka jest silną i niezależną kobietą, która marzy po prostu o spokoju. Super motyw z tym, że Feyre kocha malować. To bardzo mnie urzekło, nadało jej takiej delikatności i subtelności. Duży plus, Saro. Jestem zauroczona tym jak piękną duszę stworzyłaś dla tej postaci i jeszcze kilku, które pojawiają się w "Dwór mgieł i furii".  Uwielbiam takie zabiegi w książkach. Nierozerwalne przyjaźnie. Rodzina, którą sobie możemy wybrać. 

Choć zabrzmi to może trochę melodramatycznie... Kocham Cię i te dwie książki, które mogłam dzięki Tobie przeczytać. Te zwroty akcji spowodowały, że nie mogłam oderwać się od lektury. Czytałam jak zaczarowana. Storna za stroną. Wiesz ile razy zabrakło mi powietrza? Ile problemów miałam z pozbieraniem się po przeczytaniu?

Najgorsze jest to, moja kochana, że dopiero w październiku będę mogła sięgnąć po trzeci tom. To tak bolesne, że moje serce krwawi. Dwór Nocy, Książę, kilku wyrzutków, Nieśmiertelna ze śmiertelną duszą... Tak grałaś na moich uczuciach, że rodzina chciała wysłać mnie do lekarza.

Twoja wyobraźnia i kunszt zwaliły mnie z nóg. Bez dwóch zdań spotkamy się jeszcze nie raz, bo w planach mam nie tylko październikową premierę, Kochana. Niedługo będę musiała zaopatrzyć się również w "Szklany tron", bo teraz wiem, że choć zabrzmi to jak słowa masochistki... Mogę Ci zaufać. Nawet jeżeli łamiesz serca swoich czytelników.

Za gwiazdy, które słuchają i marzenia, które się spełniają, Saro!
Twoja Słowa Spisane
_________________________________________________________________________________

Tytuł: Dwór cierni i róż
Autor: Sarah J. Maas
Tłumaczenie: Jakub Radzimiński
Wydawnictwo: Uroboros
Ilość stron: 524

Komentarze

  1. Uwielbiam te książki! Bardzo mi się podobały,pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobają mi się te Twoje nietypowe recenzje. Serio jest tu motyw Pięknej i Bestii? :o Muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem szczerze, że zaciekawiłaś mnie swoją recenzją do tych książek. Masz nietypowy, ale bardzo ciekawy styl pisania i takie recenzje są o niebo lepsze od tych standardowych i oklepanych. Tak trzymaj!
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham ten motyw Pięknej i Bestii w pierwszym tomie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.
    Booki-v.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam ale zaciekawiłaś mnie swoją recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam tych książek, ale po przeczytaniu Twojej recenzji tak bardzo chciałabym to zmienić. Nie wiem czy to dzięki temu w jaki sposób ją napisałaś czy to dlatego, że książki wydają się być interesujące.

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od kilku miesięcy planuję po nie sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też uwielbiam tą serię! Nie mogę się doczekać premiery trzeciej części..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rudowłosa - Jaye Wells

Jaye, Kochanie! Nasza przygoda w "Rudowłosej" była cudowna! Twoje poczucie humoru, pomysł na fabułę, wykreowanie postaci... Z Tobą nic, tylko konie kraść!  Sabina Kane zdobyła moje serce, chociaż na pierwszy rzut oka, Ona swojego nie posiada. Zimna i bezwzględna. Zabójczyni, bo kimże innym może być jako wyrzutek? Nie ważne, że jej babcia jest szychą wampirów.  Jak ty to wszystko uknułaś, Wells? Pierwszy tom jest naprawdę dobrze napisany. Wprowadzasz czytelnika w swój świat i pożyczasz mu swoje kredki, żeby przypadkiem nie wypadł z rytmu. Zrobiłaś z Sabiny pół wampira, pół maga. Coś nie możliwego i coś haniebnego. Owoc zakazanej miłości. Bolesne rozczarowanie, rzekłabym.  Wprowadzasz element komizmu w postaci Demona! Gighul jest moim ulubieńcem. Żartobliwy, nieetyczny i zadziorny. No po prostu mieszanka wybuchowa, którą uwielbiam, Jaye! Jak dobrze, że się poznałyśmy! Oczywiście ta wiadomość nie miałaby sensu, gdybym nie wypomniała ci jeszcze Adama! O nie,

Nieprzeczytane.pl

Drogie Nieprzeczytane! Zauważyłam Twoje pytanie jakiś czas temu i zdecydowałam, że przybliżę Ci w jaki sposób spędzam lato oraz jak wplatam w to moje ukochane książki. Mam oczywiście nadzieję, że u Ciebie także wszystko dobrze i jesteś zadowolone z ilości książek, które możesz rozsyłać do nowych domów. Jesteś w tym niezawodne, więc jestem spokojna. Wracając do Twojego pytania... Jak czytam? Pewnie nie zaskoczę cię, jeżeli powiem, że wieczorami otulam się kocem i do lektury popijam herbatę? Oczywiście, że nie, przecież tyle razy mówiłam, że kawa nie jest stworzona dla mnie, a Ty masz świetną pamięć. Dodatkowo powiem Ci w sekrecie, że ostatnio najbardziej lubię czytać w pracy... (Nie muszę chyba pisać,żebyś nie mówiło o tym mojemu szefowi?)  Wiem, że dla Ciebie to może być przesada, bo pracuje w księgarni i co za dużo to nie zdrowo, ale to kusi. Oh Nieprzeczytane, nawet nie wiesz jak bardzo! Ostatnio też czytam kilka książek naraz, żeby jak najszybciej nadrobić zaległości

Wrzawa śmiertelnych - Eric S. Nylund

Witaj Ericu,  jakiś czas temu mieliśmy okazję spotkać się w świecie Eliota i Fiony Postów, którzy są bliźniakami. Mam nadzieję, że pamiętasz, bo ja tak. Była to dość nietypowa przygoda jaką odbyłam w ostatnich tygodniach i absolutnie nie żałuję decyzji o jej podjęciu.  Opowiadałeś mi o losach bliźniaków, którzy wcale nie byli ciekawymi postaciami. Piętnastolatkowie, wychowywani przez rygorystyczną babcię w małym miasteczku (że nie powiem na zadupiu). Uczą się w domu, pracują w pizzerii. Nic co mogłoby porwać, ale! Nagle zdradzasz prawdziwe pochodzenie tych dzieciaków i bum! Mamy wybuchy i pościgi. Krew bogów i demonów krążąca w ich żyłach. Stworzyłeś im legendę, o której istnieniu nie mają pojęcia. Są czymś mistycznym i niemożliwym. Kocham cię za ten motyw. Jest zagrożenie życia lub zdrowia, jest zabawa! Odwieczne konflikty i rozlew krwi. Zakazane uczucie i życie w kłamstwie.  Wprowadziłeś mnie i bliźniaków w sam środek walki Nieśmiertelnych z Piekielnymi. Walkę o właśnie